2023 års Automässa i Göteborg
Under fyra dagar i januari genomfördes Automässan i Göteborg. En välbesökt mässa som i år riktade mer fokus åt bilglas än tidigare år. Plats på mässan fanns dels representanter från föreningen, dels associerade medlemmar som ställde ut. Däribland Anders Janson från Solfilmsgruppen.
Glasbranschföreningen på plats på Automässan i Göteborg
När Automässan i Göteborg 2023 stängde dörrarna till mässhallen den 21 januari hade totalt 19 301 besökare passerat ingången. Ett nytt besöksrekord var räknat, till vilket Glasbranschföreningens Richard Gavaller närvaro räknades in.
– Jag blev positivt överraskad över årets mässa, aldrig tidigare har det varit så mycket som handlat om bilglas som det gjorde i år. Väl på plats fick vi också möjlighet att träffa en del associerade medlemmar som ställde ut. Sen sammanföll mässan så bra att vi också var på plats i Göteborg för ett nämndsmöte för bilglasauktorisationen, så kombinationen av möte och mässa blev väldigt lyckad, berättar Richard.
Solfilmsgruppen – en av utställarna
På mässgolvet bland de 244 utställarna fanns också Anders Janson, vd på Solfilmsgruppen, tillika associerad medlem i föreningen som är nöjd över sin medverkan.
– Det här är andra gången vi ställer ut på en mässa sen 2015 och egentligen första gången vi på riktigt träffar våra kunder efter pandemin. Vilket var jättekul och känslan av att folk verkligen vill och behöver träffas fanns där, berättar Anders.
Nya kunder – ett resultat av mässan
För Anders och Solfilmsgruppen träffade mässan helt rätt i form av mötet med nya kunder.
– Det kostar såklart en hel del pengar att ställa ut och det kan vara rätt svårt att mäta vad insatsen ger. Men jag ska dock säga att vi fick fler potentiella leads än vad jag hade förväntat mig, menar Anders och lägger samtidigt till att deras medverkan lett till helt nya kunder de tidigare inte haft kontakt med.