Image
Ett montage av tre bilder föreställande ett glasmästeri, arbete på ett glastak och en person som kör en bil med vy ut genom vindrutan

Lediga jobb

Ekonomi & IT-ansvarig

Vi söker dig som är ekonom och som ser långsiktigt på ditt nästa steg i karriären. Du vill arbeta strategiskt och operativt i en roll som är både bred och djup med ansvar för ekonomi och IT inom organisationen. Du har ett intresse för verksamhetsutveckling, processer och digitalisering. 

Om rollen

Vill du arbeta brett med ekonomi i en central och utvecklande roll? Då kan detta vara nästa steg för dig. Vi söker nu en Ekonomi- och IT-ansvarig som trivs med att arbeta både strategiskt och praktiskt. Du kommer ha ett helhetsansvar för ekonomin och IT-stödet, från löpande bokföring och löner till prognoser, fakturahantering, kapitalförvaltning och digitalisering.

Du får en en varierad, självständig och omväxlande roll med direkt påverkan på och i verksamhet där du i tillägg till mer operativa uppgifter har kontakt med styrelse, projektledare och branschkollegor samt representerar föreningen i forum inom Svenskt Näringsliv. Du får stora möjligheter att utveckla processer och bidra till hela organisationens ekonomiska styrning. Du ingår i ett kansli med 10 kollegor som sitter på Ringvägen 100 i Stockholm.

Dina uppgifter innefattar bland annat: Löpande bokföring, fakturering och avstämningar. Momsredovisning, deklaration och årsredovisning. Budget- och prognosarbete samt presentationer för styrelse och VD. Löner, pensioner. Kapitalförvaltning och rapportering till styrelse och arbetsutskott. IT-ansvar Delta i arbetsgrupper och forum inom utbildning, försäkring och byggsektorn.

Din profil

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av brett och kvalificerat ekonomiarbete, som är trygg i hela ekonomiprocessen – från redovisning till analys och rapportering. Du tycker om variatio och att ha ett övergripande ansvar för flera områden. Vi ser också att du  tidigare har arbetat i en liknande roll och är intresserad av digitalisering och utveckling av processer. Erfarenhet av olika system och byte av system är meriterande.

Rollen är både bred och omväxlande och ställer krav på sakkompetens inom flera områden men även på ett modernt och flexibelt förhållningssätt till kollegor och uppgifter. Som person är du strukturerad, självgående och kommunikativ.

Du har relevant, kvalificerad arbetslivserfarenhet där du arbetat verksamhetsnära. Du har djupa kunskaper inom redovisning och ekonomistyrning  vilket inkluderar operativ kompetens i redovisningshantverket.

Om Glasbranschföreningen

Glasbranschföreningen är en bransch- och arbetsgivarorganisation för cirka 380 glasmästerier, bilglasmästerier, konstinramningsföretag och glas- och fasadentreprenörer i Sverige. Dessutom ett 60-tal företag som har associerat medlemskap, vilka utgörs av branschens leverantörer. Föreningens främsta uppgift är att arbeta för att stärka branschen för glastjänster och glasprodukter och därmed företagens konkurrenskraft. Detta omfattar bland annat synliggöra branschen och på olika sätt skapa bra förutsättningar för företagen att växa och utvecklas. 

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Just Right AB. Välkommen med din ansökan (CV + personligt brev) – vi hanterar urvalet löpande. Sista ansökningsdag är 5 december.

Vid frågor, välkommen att kontakta 

Catarina Isaksson på catarina.isaksson@justright.se alternativt på 072- 20545 48 eller Lena Cardelius på lena.cardelius@justright.se eller på 073-403 30 07. 

Vi berättar gärna mer!